Varför får jag finnar när jag sover med min pojkvän?

INFO! Läsarantalet bara ökar och ökar, det är jätte roligt! Kommentera gärna om du testat olika produkter eller vad du tror. Skicka gärna mejl med frågor och dylikt så skall vi svara så snabbt det går. 

Smittar finnar?
Nej, finnar smittar inte från en person till en annan. De kan bara bli fler och värre på en själv om man pelar. Men varför får du då finnar när du sover med din pojkvän? Svaret kan vara enkelt:

 
Använder han vax i håret? Då kan det vara anledningen. Vax och andra feta hårprodukter sätter sig i kudden eller rent av kletar över sig till dig. Det täpper igen porerna och finnar uppstår. 

Det är därför många killar har finnar i pannan, eftersom vaxet sitter i håret och lite vax kletar ner på pannan. Tar man och sätter vax i håret och sedan rufsar till det och börjar pela i huvudet är det självklart att vaxet sätter sig i ansiktet också och det täpper igen = finnar.

Det är viktigt att man tvättar händerna noga och kanske tar en handduk och drar längs hårfästet efter att man "fixat frillan". Varför inte duscha och tvätta av håret innan man lägger sig?

Kommentarer
Postat av: marie

Kan ni inte försöka ta reda på olika ansiktsbehandlingar man kan göra och beskriva dem? Det finns ju även flera receptbelagda läkemedel mot acne, kanske går det att få fram information om det? Sedan till alla tjejer, använd bara mineralsmink trots att det är dyrare för det för stooor skillnad för porerna.

2008-10-09 @ 00:23:28
Postat av: Sanne

Jag har hört talas om rosenserien eller något liknande. vet ni något om den?

2008-10-09 @ 00:24:59
Postat av: Kattis

Det finns en massa tabletter och krämer för huden som är receptbelagda och som verkligen hjälper. Jag tycker det är det första man borde göra innan man börjar mixtra en massa med eget. Tycker ni borde skriva det, jag höll på att förstöra min hud genom att jag provade precis allt som kom i min väg.

2008-10-09 @ 19:10:54
URL: http://metrobloggen.se/kattisteern

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0